Regulamentul consiliului
D E C I Z I E NR.9/1
din 18 noiembrie 2019 satul Mîndîc
Cu privire la aprobarea Regulamentului de constituire
şi funcţionare a Consiliului sătesc Mîndîc.
Decizie 9.1 regulament consiliu
Examinînd avizul comisiei consultative de specialitate pentru drept, disciplină, protecţia mediului şi amenajarea teritoriului, în conformitate cu art.14(2)m din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, art.2 din Legea Republicii Moldova pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind constituirea şi funcţionarea consiliilor locale şi raionale nr.457-XV din 14.11.2003, Consiliul sătesc Mîndîc,
D E C I D E:
1.Se aprobă Regulamentul privind constiturea şi funcţionarea Consiliului sătesc Mîndîc.(se anexează)
2.Se abrogă decizia nr.4/2 din 16 iulie 2015”Cu privire la aprobarea Regulamentului de constituire şi funcţionare a Consiliului sătesc Mîndîc”.
Preşedintele şedinţei Ludmila Grigor
Contrasemnează:
Secretarul Consiliului Mariana Cebotari
Aprobat prin decizia Consiliului
sătesc Mîndîc nr.9/1 din 18 noiembrie 2019
REGULAMENTUL
PRIVIND CONSTITUIREA ŞI FUNCŢIONAREA CONSILIULUI SĂTESC MÎNDÎC
Titlul I.
CONSTITUIREA CONSILIULUI LOCAL
Capitolul I.
Modul de constituire a consiliului local
1.În conformitate cu Legea privind administraţia publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006 consilierii se convoacă în prima şedinţă prin hotărîre a consiliului electoral de circumscripţie în termen de 20 zile de la data validării mandatelor de consilier..
Consiliul local este legal constituit dacă sunt validate mandatele a cel puţin 2/3 din numărul de consilieri.
Prima şedinţă este deliberativă dacă la ea participă cel puţin 2/3 din numărul consilierilor aleşi.
În cazul în care această majoritate nu poate fi asigurată, şedinţa se ţine peste 3 zile, respectîndu-se aceleaşi condiţii. Dacă nici la a doua convocare şedinţa nu este deliberativă, se procedează la o nouă convocare peste 3 zile. La această nouă, a treia convocare , şedinţa este deliberativă dacă se asigură prezenţa majorităţii consilierilor aleşi. În situaţia în care, din cauza absenţei nemotivate a consilierilor, consiliul nu poate fi convocat şi de această dată, el se consideră dizolvat de drept.
Lucrările primei şedinţe sunt conduse de cel mai în vîrstă consilier, asistat de 1 sau 2 dintre cei mai tineri consilieri dintre cei prezenţi la şedinţă.
La prima şedinţă (de constituire) a consiliului participă şi reprezentantul consiliului electoral de circumscripţie.
2.Reprezentantul Consiliului electoral de circumscripţie aduce la cunoştinţă consilierilor hotărîrea instanţei judecătoreşti privind legalitatea alegerilor din circumscripţie şi rezultatele validării mandatelor de consilier şi le înmînează legitimaţiile.
3.După constituirea legală a consiliului local consilierii formează fracţiuni, alianţe, blocuri. Fracţiunea constă din cel puţin 3 consilieri .Fracţiunile se constituie, de regulă, la prima şedinţă (de constituire) a consiliului, în baza de liste ale partidelor, organizaţiilor politice şi blocurilor electorale. Constituirea fracţiunii se consemnează într-un proces-verbal. Procesul-verbal şi declaraţia cu privire la constituirea fracţiunii se transmit preşedintelui şedinţei pentru a fi anexate la procesul-verbal al şedinţei consiliului. Consilierii din partea partidelor, organizaţiilor social-politice şi blocurilor electorale care nu au întrunit numărul necesar pentru a constitui o fracţiune, precum şi consilierii independenţi se pot reuni pentru a constitui o fracţiune ori se pot afilia altor fracţiuni. Fracţiunile constituite îşi aleg organele de conducere sau conducătorii. Alianţele şi blocurile se constituie din mai multe fracţiuni şi din consilierii independenţi după constituirea fracţiunilor. Constituirea alianţelor şi blocurilor se consemnează într-un proces-verbal. Procesul-verbal şi declaraţia de constituire a alianţei sau blocului se anexează la procesul-verbal al şedinţei consiliului în cadrul căreia este anunţată constituirea acestora.
4.Secretarul consiliului sătesc este numit de consiliu, în temeiul concluziei comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de secretar, la prima şedinţă a consiliului, după anunţarea rezultatelor concursului organizat în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Şefii de servicii publice locale din subordinea consiliului sătesc sunt desemnaţi prin decizie a consiliului, adoptată cu votul majorităţii consilierilor prezenţi, la propunerea primarului. Destituirea din funcţie a conducătorilor nominalizaţi se face de către consiliu la propunerea primarului sau a cel puţin unei treimi din numărul consilierilor aleşi, cu votul majorităţii consilierilor prezenţi, în temeiurile şi modul stabilit de legislaţie.
5.Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei respective se formează de către Consiliul local în baza Regulamentului cu privire la organizarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante în autorităţile publice, aprobat de guvern.
Capitolul II.
Constituirea şi funcţionarea comisiilor consultative de specialitate ale consiliului.
- După constituire , consiliul local formează comisii consultative de specialitate pentru principalele domenii de activitate. Principalele domenii de activitate în care pot fi organizate comisii sunt:
- Activităţi economico-financiare
- Învăţămînt, protecţie socială, sănătate publică şi muncă
III. Drept şi disciplină
- Agricultură şi industrie
- Activităţi social-culturale, turizm şi culte
- Protecţia mediului, amenajarea teritoriului
În funcţie de specificul activităţii şi de numărul consilierilor, consiliul poate decide formarea comisiilor de specialitate şi în alte domenii de activitate sau a unei comisii care să aibă drept obiect de activitate două sau mai multe domenii.
7.Domeniile de activitate în care se formează comisii de specialitate , denumirea acestora şi numărul de membri, care întotdeauna trebuie să fie impar, se stabilesc de către consiliul local. La decizia consiliului, comisia poate fi formată pentru mai multe domenii de activitate.
8.Comisiile de specialitate se aleg pe întreaga durată de activitate a consiliului, membri ai acestora pot fi numai consilierii. Activitatea în cadrul comisiilor nu este remunerată.
9.Comisiile de specialitate sunt structuri de lucru consultative ale consiliului şi sunt menite să asigure eficienţa activităţii lui. Comisiile de specialitate poartă răspundere în faţa consiliului şi sunt subordonate acestuia.
10.Fiecare comisie de specialitate îşi alege prin vor deschis al majorităţii membrilor săi preşedintele şi secretarul.
11.Şedinţele comisiei de specialitate se convoacă de către preşedintele acesteia, iar în lipsa lui de secretarul comisiei. Comisiile se convoacă de cîte ori este necesar la decizia preşedintelui comisiei. Şedinţa comisiei de specialitate este deliberativă dacă la ea participă majoritatea membrilor comisiei.
Şedinţele comisiei de regulă sunt publice. La şedinţa comisiei pot fi prezenţi fără drept de vot consilierii care nu sunt membri ai acestei comisii. Comisia poate invita să participe la şedinţele sale specialişti din cadrul primăriei. La şedinţele comisiei au dreptul să participe şi consilierii ale căror propuneri fac obiectul lucrărilor comisiei.
Comisia poate decide ca la unele dezbateri să fie prezente şi alte persoane interesate sau reprezentanţi ai mass-media.
12.Membrii comisiei de specialitate sunt înştiinţaţi despre şedinţa acesteia de către preşedintele şi/sau secretarul comisiei, cu asistenţa secretarului consiliului.
13.În exercitarea atribuţiilor, comisia de specialitate adoptă decizii cu votul deschis al majorităţii membrilor săi. Deciziile comisiei au caracter de recomandare pentru consiliul local.
14.Numărul locurilor care revin fiecărui grup de consilieri în fiecare comisie de specialitate se stabileşte de către consiliu în funcţie de ponderea acestora în cadrul consiliului. Nominalizarea membrilor fiecărei comisii se face de către fracţiune, iar a consilierilor independenţi –de către consiliu, avînd în vedere pregătirea lor profesională şi domeniul de activitate al comisiei.
În funcţie de numărul membrilor consiliului şi numărul comisiilor de specilitate un consilier poate face parte din 1-3 comisii, dintre care una este comisia de bază a acestuia.
15.Comisia de specialitate are următoarele atribuţii principale:
- a) identifică şi examinează problemele din domeniul ei de activitate care necesită soluţionare de către consiliu
- b) analizează proiectele de decizii ale consiliului şi prognozează consecinţele realizării acestora
- c) întocmeşte avize asupra proiectelor de decizii privind problemele examinate, pe care le prezintă consiliului
d)se pronunţă asupra unor chestiuni remise comisiei spre avizare de către consiliu.
Comisia de specialitate îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin regulamentul de constituire şi funcţionare a consiliului sau însărcinări date prin decizie a consiliului, dacă acestea ţin de domeniul de activitate a comisiei.
16.Preşedintele comisiei de specialitate exercită următoarele atribuţii speciale:
- a) reprezintă comisia în raporturile cu consiliul şi celelalte comisii
- b) convoacă şi conduce şedinţele acesteia
- c) propune ca la lucrările comisiei să participe şi alte persoane interesate, dacă este necesar
- d) participă la lucrările celorlalte comisii care examinează probleme ce prezintă importanţă pentru comisia pe care o conduce.
- e) anunţă rezultatul votării în cadrul comisiei, pe baza datelor comunicate de secretarul comisiei.
- f) susţine în şedinţele consiliului avizele formulate de comisie
Preşedintele comisiei exercită şi alte atribuţii referitoare la asigurarea organizatorică a activităţii comisiei, prevăzute de regulamentul de constituire şi funcţionare a consiliului local.
17.Secretarul comisiei specializate exercită următoarele atribuţii speciale:
- a) asistă preşedintele comisiei în asigurarea organizatorică a şedinţelor comisiei.
- b) face apelul nominal şi ţine evidenţa prezenţei la şedinţe a membrilor comisiei
- c) numără voturile şi îl informează pe preşedinte asupra cvorumului necesar pentru adoptarea fiecărei decizii şi asupra rezultatelor votării
- d) asigură redactarea avizelor, proceselor-verbale şi altor documente emise de comisia respectivă.
Secretarul comisiei exercită şi alte atribuţii prevăzute de regulamentul de constituire şi funcţionare a consiliului local, precum şi însărcinările comisiei şi preşedintelui acestuia.
18.Ordinea de zi a şedinţei comisiei de specialitate se aprobă de membrii comisiei la propunerea preşedintelui acesteia. Oricare dintre membrii comisiei poate cere includerea pe ordinea de zi a unor probleme suplimentare pînă la începerea şedinţei comisiei.
19.Prezenţa membrilor comisiei de specialitate la şedinţele acesteia este obligatorie. În caz de absenţă a consilierului fără motive întemeiate de la 3 şedinţe ale comisiei de bază pentru el, preşedintele comisiei poate aplica acestuia sancţiunile ce ţin de competenţa sa sau poate propune consiliului aplicarea altor sancţiuni prevăzuite în regulamentul de constituire şi funcţionare a consiliului, inclusiv excluderea consilierului din componenţa comisiei. Absenţa consilierului, precum şi sancţiunile propuse de preşedintele comisiei se consemnează în procesele –verbale ale şedinţelor respective ale comisiei.
20.Lucrările şedinţelor comisiei se consemnează de către secretarul comisiei în procese-verbale. După încheierea şedinţei, procesul-verbal este semnat de către preşedintele şi secretarul comisiei.
Preşedintele comisiei poate permite ca procesele –verbale ale şedinţelor să fie consultate de alte persoane interesate care nu au participat la şedinţă, cu excepţia proceselor –verbale întocmite în şedinţe închise.
TITLUL II
ŞEDINŢELE CONSILIULUI LOCAL
Capitolul I
Atribuţiile preşedintelui şedinţei şi ale secretarului consiliului
21.Consiliul local alege, prin vot deschis, cu votul majorităţii consilierilor prezenţi, pe durata unei şedinţe, un preşedinte care o prezidează, asistat de secretarul consiliului. Votarea este organizată de către secretarul consiliului.
Rezultatul alegerii preşedintelui se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
În fiecare şedinţă, consiliul desemnează un consilier din cei prezenţi, care semnează decizia consiliului în cazul în care preşedintele şedinţei se află în imposibilitate de a semna.
22.Preşedintele şedinţei exercită următoarele atribuţii principale:
- a) conduce şedinţa consiliului
- b) supune votului consilierilor proiectele de decizii, asigură numărarea voturilor şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pro” şi „contra” şi a abţinerilor.
- c) semnează deciziile aprobate de consiliu, chiar dacă a votat împotriva adoptării acestora, precum şi procesul-verbal al şedinţei.
- d) asigură respectarea în timpul şedinţelor a ordinii şi a regulamentului aprobat de consiliu
- e) supune votului consilierilor în şedinţă orice problemă care intră în competenţa de soluţionare a consiliului
- f) aplică ,după caz, sancţiuni în limita competenţei sale sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancţiuni.
Preşedintele şedinţei îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de constituire şi funcţionare a consiliului, precum şi însărcinările consiliului.
23.În cazul în care pe parcursul şedinţei consiliului, preşedintele ales pentru şedinţa respectivă, inclusiv prima şedinţă (de constutuire) nu îşi poate exercita atribuţiile sale, consiliul procedează la alegerea unui alt preşedinte al şedinţei, fapt care se consemnează în procesul-verbal al acestuia. În acest caz, procesul-verbal şi deciziile adoptate în cadrul întregii şedinţe sunt semnate de preşedintele nou-ales.
24.Secretarul consiliului participă, în mod obligatoriu, la şedinţele consiliului fără drept de vot.
Secretarul consiliului are următoarele atribuţii referitor la organizarea şi desfăşurarea şedinţelor consiliului pe lîngă cele prevăzute de Legea privind administraţia publică locală.
- asigură înştiinţarea consilierilor despre convocarea consiliului, iar la cererea primarului sau a cel puţin o treime din numărul consilierilor aleşi, organizează îndeplinirea şi a altor acţiuni necesare înştiinţării consilierilor şi convocării consiliului.
- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat aferente şedinţei consiliului
- face apelul nominal şi ţine evidenţa participării la şedinţe a consilierilor.
- numără voturile şi consemnează rezultatele votării
- întocmeşte procesele –verbale ale şedinţelor, ţine evidenţa lor
- supraveghează ca la dezbaterea anumitor chestiuni şi la adoptarea deciziilor asupra lor să nu participe consilierii care au un interes material în problema supusă dezbaterii ori sunt membri ai organelor de conducere ale societăţilor gestionare şi comerciale privitor la care se adoptă deciziile, informează despre acest lucru preşedintele.
- întocmeşte şi înaintează primarului proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului
- acordă ajutorul consultativ necesar consilierilor
- îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege, de prezentul regulament sau stabilite de consiliu.
Capitolul II.
Desfăşurarea şedinţelor
25.Ordinea de zi a şedinţei consiliului cuprinde numărul curent al chestiunii propuse consiliului spre examinare, denumirea chestiunii şi numele raportorului (coraportorului).
În înştiinţarea despre convocarea şedinţei, pe lîngă ordinea de zi, data, ora şi locul şedinţei, se indică modul de familiarizare a consilierului cu proiectele de decizii, cu avizele comisiilor de specialitate, cu rapoartele sau informaţiile conducătorilor subdiviziunilor subordonate, cu timpul acordat declaraţiilor, întrebărilor, interpelărilor, petiţiilor şi altor probleme care se supun examinării la şedinţa consiliului.
Ordinea de zi a şedinţei se aduce la cunoştinţa locuitorilor satului prin mass-media sau prin orice alt mijloc de informare.
26.Proiectul ordinii de zi se întocmeşte la propunerea primarului sau consilierilor care au cerut convocarea şedinţei în condiţiile art.16 din Legea privind administraţia publică locală şi se supune aprobării consiliului la începutul şedinţei.
27.Consilierii sunt obligaţi să participe la lucrările consiliului şi să-şi înregistreze prezenţa la secretarul consiliului.
Consilierul care din motive întemeiate nu poate lua parte la şedinţă este obligat să comunice primarului sau secretarului consiliului circumstanţele care fac imposibilă prezenţa sa. Primarul sau secretarul sunt obligaţi să aducă la cunoştinţa consilierilor prezenţi în şedinţă informaţia privind absenţa consilierului respectiv.
28.Dezbaterea problemelor se face în ordinea strictă în care acestea sunt înscrise în ordinea de zi aprobată. Dezbaterea începe cu prezentarea succintă de către raportor a problemei înscrise pe ordinea de zi şi a proiectului de decizie asupra ei. Raportor este de regulă, consilierul care a iniţiat proiectul respectiv.
Preşedintele şedinţei are dreptul să limiteze durata luărilor de cuvînt, în funcţie de obiectul dezbaterii. În acest scop, el poate propune consiliului spre aprobare durata de timp ce va fi oferită fiecărui vorbitor, precum şi durata totală de dezbatere a proiectului, cu excepţia cazului cînd consiliul, la începutul şedinţei, a adoptat regulamentul de lucru al şedinţei consiliului.
Consilierul îşi poate exprima opinia numai în cazul în care preşedintele şedinţei îî oferă cuvîntul. El este obligat în luarea sa de cuvînt să se refere exclusiv la problema care formează obiectul dezbaterii.
29.Preşedintele şedinţei poate permite oricînd unui consilier să răspundă la problema care îl priveşte personal sau referitoare la regulament.
30.Preşedintele şedinţei poate cere din anumite motive încheierea dezbaterii unei probleme. Propunerea de încheiere a dezbaterii se aprobă cu votul majorităţii consilierilor prezenţi.
31.Se interzice proferarea de insulte de către cel care are cuvîntul, cît şi de către persoanele din sala de şedinţă.
32.În cazul în care desfăşurarea lucrărilor este perturbată, preşedintele şedinţei poate să întrerupă dezbaterile şi să ceară respectarea regulamentului, fiind în drept:
- a) să cheme la ordine
- b) să retragă cuvîntul
- c) să dispună eliminarea din sală a persoanelor, altele decît consilierii, care împiedică desfăşurarea lucrărilor.
33.Faţă de consilieri, care în exerciţiul mandatului, au comis abateri de la prevederile legislaţiei sau ale regulamentului, consiliul poate decide, cu votul majorităţii consilierilor aleşi, aplicarea de sancţiuni, în limita competenţei sale ori poate aplica următoarele sancţiuni:
- a) avertisment
- b) eliminarea din sala de şedinţe
34.Şedinţele consiliului se desfăşoară în limba de stat
Capitolul III.
Elaborarea proiectelor de decizii
34.Dreptul de iniţiere a proiectelor de decizii aparţine primarului şi consilierilor.
35.Proiectele de decizii vor fi însoţite de o notă informativă şi vor fi redactate în conformitate cu normele de tehnică legislativă. În acest scop, secretarul consiliului şi personalul din primărie vor acorda asistenţă tehnică de specialitate.
Proiectele de decizii se prezintă în limba de stat.
36.Proiectele de decizii se propun pentru a fi incluse în ordinea de zi a şedinţei de către primar, consemnîndu-se titlul şi iniţiatorul proiectului, şi se aduc la cunoştină consilierilor imediat, cu indicarea comisiilor de specialitate cărora le-au fost remise spre avizare şi cu invitaţia de a prezenta amendamente.
37.Proiectele de decizii cu materialele de însoţire se transmit spre avizare comisiilor de specialitate ale consiliului, compartimentelor de specialitate ale primăriei şi serviciilor publice în vederea întocmirii unui raport.
Odată cu transmiterea proiectelor de decizii, se precizează şi data prezentării raportului, informaţiei şi avizului, cu condiţia ca raportul şi informaţia să fie remise şi comisiei de specialitate înainte de întocmirea de către aceasta a avizului.
Iniţiatorul proiectului de decizie sau al altor propuneri le poate retrage, sau poate renunţa în orice moment, la susţinerea lor, pînă la înscrierea acestora în ordinea de zi.
38.După examinarea proiectului de decizie şi a propunerilor compartimentului de specialitate a primăriei şi a serviciilor publice, comisia de specialitate a consiliului întocmeşte un raport cu privire la adoptarea, modificarea sau respingerea lor.
Rapoartele , avizele se transmit secretarului consiliului, care va dispune măsurile corespunzătoare de remitere a lor către primar şi către consilieri cel tîrziu pînă la data şedinţei consiliului.
39.Proiectele de decizii şi alte propuneri, însoţite de avizul comisiei de specialitate şi de raportul compartimentului de specialitate al primăriei şi al serviciilor publice, se înscriu pe ordinea de zi şi se supun dezbaterii şi votului consiliului în şedinţa ordinară a acestuia.
Capitolul IV.
Procedura de vot.
40.Votul consilierilor este individual şi nu poate fi transmis altei persoane.
Votul consilierilor se exprimă public, prin ridicarea mîinii, în cadrul votării deschise. Procedura votării deschise poate fi efectuată şi prin apel nominal.
Consiliul poate decide votarea secretă, la propunerea preşedintelui şedinţei sau a unuia dintre consilieri, cu excepţia cazului în care, prin lege sau regulament, se stabileşte o anumită modalitate.
41.Votarea prin apel nominal se desfăşoară în felul următor: preşedintele oferă explicaţii asupra obiectului votării şi sensului cuvintelor „pro” şi „contra”. Secretarul Consiliului dă citire numelui şi prenumelui fiecărui consilier în ordine alfabetică. Consilierul nominalizat se ridică şi pronunţă cuvîntul „pro” şi „contra”, în funcţie de opţiunea sa.
42.Pentru exercitarea votului secret se folosesc buletine de vot.
Textul buletinelor de vot trebuie să fie clar şi precis. Pentru exprimarea opţiunii se folosesc cuvintele „pro”, „contra” şi „abţinut.”
Buletinele de vot se întroduc în urna de votare. La numărarea voturilor nu se iau în calcul buletinele de vot în care nu a fost exprimată opţiunea consilierului sau au fost folosite mai multe cuvinte decît cele prevăzute în prezentul punct pentru a-şi exprima opţiunea.
43.Deciziile se adoptă cu votul majorităţii consilierilor prezenţi, cu excepţia cazului în care, prin lege sau regulament, se cere o altă majoritate de voturi.
Dacă în sala de şedinţe este întrunit cvorumul necesar conform înregistrării, consiliul purcede la examinarea chestiunilor de pe ordinea de zi.
44.Consilierii au dreptul să solicite că în procesul-verbal al şedinţei să fie consemnat expres modul în care au votat, secretarul fiind obligat să se conformeze acestei cerinţe.
45.Proiectele de decizii sau propunerile respinse de consiliu nu pot fi supuse examinării acestuia în cadrul aceleiaşi şedinţe.
Capitolul V.
Întrebări, interpelări, petiţii şi informarea consilierilor.
46.Consilierii pot adresa întrebări, în scris sau oral primarului, secretarului consiliului, şefilor serviciilor publice locale, precum şi altor persoane cu funcţii de răspundere invitate la şedinţa consiliului.
Prin întrebare se solicită informaţii cu privire la un fapt necunoscut. Cei întrebaţi vor răspunde, de regulă imediat sau, dacă nu este posibil, la următoarea şedinţă a consiliului.
47.Interpelarea constă într-o cerere prin care se solicită explicaţii în legătură cu un fapt cunoscut. Cel interpelat are obligaţia să răspundă în scris, pînă la umătoarea şedinţă a consiliului, sau oral, la proxima şedinţă, potrivit solicitării autorului interpelării.
48.Consilierii pot solicita informaţiile necesare serviciilor şi instituţiilor publice locale, iar acestea sunt obligate să le furnizeze în termen de cel mult 2 săptămîni, dacă legea nu prevede altfel.
Informaţiile pot fi cerute şi comunicate scris şi oral.
49.Activitatea consilierilor ce ţine de soluţionarea petiţiilor şi organizarea audienţei se efectuiază în corespundere cu Legea cu privire la petiţionare şi alte acte normative.
Secretarul Consiliului Mariana Cebotari